29 October, 2007

SeLaMaT HaRi RaYa, MaaF ZaHiR BaTiN... (13 OcToBeR' 07)



Taun ni raye tak best sgt rrr... sbb aku raye jap sgt... da ade hubby, kene la ikut schedule die... raye ke 3 da lik KL coz raye ke 4 pun aku dan my hubby da naik keje. Sari sblom raye aku kat senawang, seremban mah metua aku. Ni pengalaman pertame aku tengok orang wat lemang, org n9 pgil "lomang". Metua aku pandai wat lomang... sodap...


Menu raye kat sremban, lemang, rendang, soto nasi n mee, sup tulang and sup ayam...yam... yam... mak metua aku pandai masak beb... bukan nak bodek... tapi memang sodap...

Pas hubby dan ayah metua aku lik dari semayang raye, sessi memohon maap pun dijalankan lah... eeemm... syahdu.... taun ni aku da kene mintak maap kat metua n husband... maklumlah 1st raye as a wife... pengalaman baru ni... Alhamdulillah...


Lagi best thn ni de pyeri dlm kuarge baru aku ni. Adik ipo aku, aireen da de baby, baby boy... Sh. Hazlami Azhan, mase raye ni aireen baru je bis pantang.


Before zohor, kitorang sume g ziarah pusara arwah tok dekat rembau, masa tu pergi dengan mak ngah sekuarge, abg mie n his wife (pengantin baru) dan pak long.

Lepas tu, balik pun dah tengahari, perut dah start main lagu keroncong... apalagi makan lah lagi... sebab pagi tadi pun bukan makan sangatkan? masing-masing sibuk bersiap.

After zohor, aku pulak bsiap2 nak lik kmpong aku... Yahoooo!!!! hepi bangat! yela.. salu raye petame aku da kat mak tok aku, taun ni da stat kat mah metua... adat la 2 kan... kampung aku kat endau, mersing... Johor da... kebiasaannye, every year sume bkumpul di endau... memang meriah... sebab.. anak, cucu n cicit atok aku sume berkumpul. Hubby aku tkejut... biasela die tak ramai adik bradik.. 3 org je... anak sdare pun baru sorang...

Raye ke 4 aku da naik keje, huhuhuhuhuhu... sdeynye... dapat raye kat kampung jap je... tapi tetap best sebab aku tetap dpt luangkn mase ngan kuarge....