18 February, 2008

PeGi KL Nak ViSiT ToK WaN...

Mcm jauh je bunyinyekan... mgkin xheran la bg aku coz evyday trun kl sbb keje... but bg my hubby lain lak... die rase da lame x ke kl... smnjak aku da dok sremban la...


Seremban - Kuala Lumpur

Saje g visit tok wan... da lame die stay ngan kitorg bile die da lik rase sunyi sgt mah tu... rindu wo! kol 9.30am, kitorg grk... smngatnye... ikutkan kitorg patutnye bfast skali ngan tok wan n umi (auntie) tp dsbb kn jem gile mase nak msuk KL, so... dorg bfast la dlu... lgpun kitorg mmg da bfast mase kat mah td... dkt kol 11.45am, baru kitorg smp...

wjh crie... nak jmpe tok wan...


baru pas tol snawang...


dlm pjlnan ke KL...


sgh jap kat hentian serdang, hubby bli air...

Lepas benti jap kat hentian serdang, kitorg pun truskn pjlnan... tak jauh pas 2, sume kete da stat grak slowly... salunye t'pk' mst ade xcident... tp ni bkn jem biase ni... dari serdang dah jem... sure smpai KL jem ni... :(


serdang area, da stat jem...

Skali btol da hubby ckp... mmg jem smpai ke tol sg bsi trus bwk ke KL... adush!!! dasyat tol jem rini... :( tkut gak ade demonstration ke... sbb tak lame lg kan nak pilihan raye... jenuh gak nak mnunggu jwpn... nak kate ade xcident mmg tak de ape2 pun... dlm pale otak sntiase b'pk'... nape ek???



d pas tol... npk x 2 jem blah knan (touch n go)

Normally, kalo jem kat tol... salunye jem tmpt tunai kan? but kali ni mmg plik la... jem tmpt touch n go... pcaye tak? emmm... time ni la org2 yg bayo 'cash' bleh blagak ngan org yg pkai 'touch n go' kan.... hahahaha... pdn muke... :) salunye, dorg bkn main laju lg eh... kite ni, yg pkai cash gak yg kne queue pjg, mngggu bagai nak rak... ha! rini amik ko! jhtnye aku... eh... ni 1st time aku nmpk situasi cam ni tau...
Patutla lane blah knan je yg sesak dr srdang td... ingt da lege, skali tgk pas tol je... jem balik... pas sg bsi lg dasyat jem nye... sume lane pnuh... aduhai... ntah ape la agknye yg ade kat dpn 2... aku pun tak tau la... msti sume org dlm kete 2 sume tgh prah otak b'pk'... nape ek jem truk smpai cam ni skali?


situasi jem pas tol sg bsi...

Lastly... algkah gmbirenye ati... bile mate ni da tpndg sign board KL n lps dr gebang 'Selamat Datang' 2... sket pnye lame... bile da lps pd 2, aku tnmpak pak polisi... upenye ade road block daa... aduhai...




Ekceli dr sban td mmg ade susur ke Damansara, PJ, Shah Alam kan... tp tah nape hubby xnak ikt c2 tah... ha! kan dah kematu kaki 2... pnat gile... bkn dkt jem dr sdang ke sg bsi... haa... nasib baik la kitorg nak ke Damansara, kalo nak trus ke KL.... masak la... Upenye hubby nak ikut susur yg kat desa water park 2... nsib baik cni jln clear... fuh! slmt... da xlrt nak mgadap jem ni...

da x jem... legenye...


lalu Federal highway...


Plaza Tol Pantai...


Plaza Tol Penchala


lalu bandar utame...

Ish!!! nmpk 1 utame tase rnde nk pg... da lame wo aku x dtg dmnsara ni... dlu, mule2 dtg KL... dmnsara la tmpt p1 aku jjkan kaki... dulu pas abis study kat JB aku keje kat dmnsara taun 2002... staun je aku dok sane, 2003 aku da blah n tuko pkjaan n smplah skang aku keje kat KL ni... :) cam 2 la citenye...


Plaza Tol Damansara...

Banyak gile tol... pokai la kalo aku lalu jln ni tiap2 hari... fuh... da nak smpai pun...


area Sri Damansara


da smpai pun... ni die mah Umi...

Akhirnye smpai gak kitorg... xsabo nak jmpe tok wan... mase smpai nmpk kete umi, but nobody home... pas 2 hubby kol umi tnye lokasi dmne? upenye dorg on the way da... so, tgu la jap... emmm... nk wat pe ek? hubby ajk bgambo, aku mls sbb pns2 trik ni... okla2... layan je la...


hubby poyos... aku muke mls... tgk la 2...

Tgh dok mnunggu skali dtg sbuah inova itam... npk umi drive n sblh die nmpk mak ngah... eh? dari mane dorg ni n ni kete sape lak... skali bile kete 2 da bnti upenye 2 kete busu, mak busu (wife busu) yg bwk... yea! nmpk da tok wan... upenye dorg g bfast bramai2... mak ngah mmg ade kat umah busu, pas 2 dorg dtg amik umi n tok wan... 2 yg kuo bfast skali 2... pas da slm sume2, aku slm tok wan last skali, sbb nk pluk spnuh ati... :) eeee... rndunye... aku ckp smbil aku pluk tok wan... aku tnye "rndu tak?" tok wan jwb, rndu la... ptut tok wan smlm asik tingat kat ko, upenye... ko nak dtg tgk tok wan..." ;) sukenye die...

Mase da bork2 ngn tok wan n umi kat mah die td smpai tlupe nak mik gmbo... aku tnye "sht tok wan" die jwp pe tau... "x sht sgt tp kalo dok mah ko sht la tok wan..." (smbil tsnyum)... :) pndai gak org tue ni ayt aku... hahaha... bile da lame bork n mnum2... pas 2, umi ngajak kitorg ke opis die lak... aku mulenye tak nak, coz nak lpk ngan tok wan je... my hubby lak, mmg ade urusan pun ngan umi di opis... tp bile umi da ajk bsguh2... ok la... ngalah... so, tgl la tok wan ngan ank2 umi... segan pun ye gak... lgpun umi ni... aku pnye ex-boss ekceli... kan td aku ade ckp, aku pnah keje kat dmnsara... tp 2 dlu, skang tak lg... da jd auntie pun... hehehe... :) pgiln pun da lain... :) kalo mase di opis dlu pgil 'puan'... my hubby ni pun pnah bkeje ngan umi die gak... kire ex-boss gak la... but my hubby ni ank sdare umi... cam 2 la citenye... sumenye da jd sjarah n tgl kngan... ;)


da smpai opis / kilang...

Lainnye rase... da byk prubhn... kilg pun da bwjh baru... untg btol staff yg ade skang... zmn aku keje dlu... tak merase slese cam ni lah... Alhamdulillah pniagaan dorg da smkin maju... mmg byk beze... ni sume bkat ksabaran manager n kjujuran staff... ewah! ;) bile aku da mlgkah msuk.... lg la... rase malu gile, tp umi really professional... steady n rilex je... pas aku da mlwat sluruh area... naik trun, tgok show room, mlwt bhgn production... smbil2 tu, mate aku mlilau gak tgk2 mane tau ade lg staff saing2 aku dlu... sx tnmpk gak busu (adik bongsu umi) stie btol ngan sykt ni... dr time aku keje smpai la skang... ptut la da pkai inova, dulu pkai iswara je... Alhamdulillah... rzki masing2...
Ade 1 staff lame kat c2, mat saleh, mat saleh ni pun stie gile... name die mr mike, die asalnye kawan big boss (husband umi)... bile umi ckp ngn mike "do you remember her?" mike pun toleh n ckp "sure... how are u?" cam biase la... dialog yg cikgu ajo zmn skolh dlu... "fine, tq" n aku trus blah... alsn tak nak ganggu die wat keje konon... tak sgke mike ingt aku lg... skali bile umi ajak ke bilik die, aku tsempak ngan big boss da... alamak! big boss snyum, smbil ulo tgn nak bslm ngan aku, n tnye kabo aku... ape lg... mau tak tkedu aku dwatnye... segan la beb... ni la 1st time aku slm my big boss, skang da jd my uncle... aduh... aku rase muke aku da merah padam... aku tgok uncle slumber, aku pun wat slumber badak gak la wpun sbnonye aku malu meow ni... ;) b4 nak lik smpt lg aku mik gambo ex-office aku yg da bubah wajah... da lawo n smakin mtg... :)



Edu World Services Sdn. Bhd.

Umie bwk kitorg lunch td... after that balik smule ke opis n dlm kol 4, baru la kitorg lik smule ke mah umi... dpt la jmpe tok wan smule... sx bile da smpai mah... tgok tok wan xde, upenye die kuo g kdai... 2 la die tok wan, kalo da boring dok mah die ko la mrayap smbil exercise... sbb 2 la die sht... aku plak ajk hubby cari tok wan kat kdai... bpusing2 kitorg cari.. mne die pg ni... ye la kitorg nek kete, die jln kaki... sure ade jln short cut yg die gunekn... lastly nmpk tok wan dr jauh... aku ajak hubby jmput tok wan n anto die lik... pas da bork2 sket, kitorg pun da beredar balik... smpt lg aku ngusik tok wan... "jom! lik sremban..." die kate tak boleh... "mgu ni ade check up, nnt lain kali tok wan dtg lg ye..." okla... kitorg pun blah...

Next destination kitorg nak visit my nephew yg encem 2... a'an la... kat brickfield...





bersambung...
tajuk... Visit a'an pulak...