19 February, 2008

tRy MaSaK KaRi...


Kalo hari sbtu aku g KL... ahd (170208) plak xde pape pgrm pun... cume dr smlm, aku asik tingat dlm pale otk ni, cane nak msk lauk kari ek? aku ni da la x terrer bab msk memsk ni... tah nape tetibe hubby tingin nak mkn lauk kari la plak... dr mlm smlm die dok tnye aku, "b tau msk kari tak?" aku ckp, "tak geti..." then die kate "kalo xgeti xpe la..." rini hubby on called... so, b4 g keje... die kuo jap g bli brg2 bsh sket... die kate nak bli ikn n sayo utk msak lunch ni... alg2 die kuo, die blikan aku bfast skali... so, tak yah la aku wat bfast pg ni... aku juz sdiekan die air milo je... emm... siannye... tetibe je rase xsmpai ati la plak... da la die tingin nak mkn kari rini... so, aku pun psn la kat hubby bli la skali kelape, sebuk kari n daun kari... alg2kan... 4 me... aku try msak kari rini... 1 cabaran baru bg aku... yezza... i can do it! bri smgt kat dri sndri ni... :)




bhn2 yg hubby bli td... kelape, ikan, kcg bendi, asm jawe n sebok kari...

Bile hubby blik dr kdai td, hubby ckp daun kari tak de n die bli asm jawe... aku ckp lik, nak wat ape ngan asm jawe lgpun da de, wat pe bli lg... n die kate lik... "ltk air asm jawe sket... jgn byk sket je..." agknye, die kol mak die kot tnye care2 nk msk kari... alamak! kantoi la aku... ala... nak malu ape... tak geti baik ngaku dr wat2 geti tol tak? ;) after that, hubby trus g keje...


ikn, kntang, bwg merah n putih sume da dptong...


klape da dprah jd sntan n asm jawe pun da jd air asm...

bile bhn2 sume da ready... tgu pe lg, jom la msak... :)

Care2nye... cewah!!! aku main bantai je ni... hahahaha... ;)


pnskn myk dlu...


aku tumiskan lade kiso, bwg ptih n bwg merh sket...


pas 2, msukan air asm jawe...


msukan sebuk kari lak...


then... msukan sntan klape td...


bile da jd kuah... msukan la plak, kntang n kcg bendi...


lastly, bile kntg n kcg bendi td da empok, msukan plak ikn... kaco smp sbati...


da siap pun... ready to eat...



lauk lomak 2, metue den bg... msak lomak aym kmpung...

Mase aku tgh mgoreng ikn n sotong, my hubby bru smpai... die ckp "pergh! bau kari smpai 1 umah... cam sdap je bau... blom rase lg ni" ala... mst nak jg ati aku la 2... :( pas die da rest jap n aku da siap idgkan sume n ajk la die mkn...

Judgment time... jeng...jeng..jeng...

sriesnye muke, cuak ni...

pergh!!! lege rase ati bile tgok die tsnyum... kire pass la aku... hehehe:)

Ntah2 coz die da lapo gile kan? sbb 2 la ckp sedap... yo la 2... ape2 pun kire aku pass la ek? hehehe... :) Hubby mmg suke kuah pekat2... seb baik kari aku ckup pekat... lgpun aku main letak je sntan 2, seb baik penuhi slere n citerase die... aku kureng sket coz hi-cholesterol kan? org nogori... da biaso mkn santan... lauk lomak yg omak dio msak 2, pkat nak mampuih... ha! suke la die smpai siap ckp kalo tak abis lauk kari 2 leh smpn sok sbb nak cicah ngan roti la plak... aku da tau pangai hubby... die mmg tak suke mkn lauk pauk yang bmlm... die kate zat da ilg... kalo aku lak xkesah... asl xbasi n leh mkn lg, aku tln je... tp mcm plik je bunyinye bile hubby soh smpn smpai sok... 2 mknenye mmg menepati standard die la 2... hehehe... ;) Alhamdulillah... bjaye gak aku... yahooooooooooo!!! :)


hubby bg award... :)