08 May, 2008

MaNDi MaNDe KaT TeLoK GoReK...

Ahad (040508) pagi, dlm kol 9.30am kitorg g mandi laut... sblom 2 mmg da plan reramai b4 blik endau lg da bmsg2 ngn spupu spapat aku, balik kali ni nak g mndi laut... da lame kitorg x g mndi mnde ni... salunye kalo balik mmg g laut tp juz jln2 je... tp kali ni nak gak cecahkan aki dlm laut... last aku cecah kaki dlm laut mase ikut hubby cari emas ujung thn lps... mase 2 pun cuace x mnentu... musim ujn n angin kuat, nak mndi pun takut...
So, ape lg pas sume da siap breakfast... kitorg pun laksanekan la planning 2... masing2 da besokan... nak grak pun xyah la nak tgu mak ayh... lgpun msing2 da de kndraan sndri... kitorg pun pgla sndri tnpe ade org tue2 pun yg follow... alahai kitorg pun bkn knak2 lg... da tue gak... ;) aku gune kete kenari cousin aku along... so, along tmpg kete kancil cousin aku ayang coz kete aku da lesap tah kmane... salunye cam 2 la kalo blik kmpg, kete aku mmg favorite dorg sume... aku plak jnis ltak knci bspah2... aku dpt tau, upenye pak itam aku gune jap g paso... ok la 2, jnji kndraan ckup... n bleh grak...



baru nk grak ni, muke xmndi... kan nak mndi laut... :)

Aku yg drving ritu, pasal hubby xpnah pg tmpt ni, aku xpnah bwk... 1st time le ni... bkn stakat hubby je, cousin2 aku yg len 2 pun xpnah pg gak... sumenye hrpkn aku... kire aku cam pmndu plncong la ni... aku tau pun psl mase zmn skolh dlu salu mrayap ngn kwan2... sume pntai kat endau ni aku da pg... biasela zmn remaje... xgeti dok mah, lgla ade moto time 2... mmg bestla...
Name pntai ni, 'Pantai Telok Gorek'... dlu2 mase aku g tmpt ni jln pun blom tar lg, skarg da sng beno jln sume da beso n btar plak 2... kalo dlu mase naik moto... aku lalu jln dlm, skang snang da de jln luo... jln dlm pun bleh gune lg tp jln truk ckit la... kalo dtg dr mersing lalu jln luo la, dr endau 2-2 pun bleh lalu... tpulg la... :)



Sign board Pantai Telok Gorek... dlu xde pun sign bord camni...

Aku dgo cite da rmai org tau n dtg cni... kbtuln mase aku smpai sane ade group dr Maktab Perguruan Temenggong Ibrahim, Johor Bahru dtg camping kat cni... best wo... dorg siap bwk boat n kayak dorg sndri... tgrak gak ati nak camping cam ni... da lame tglkan zmn camping2 ni... mase skolah dlu asal ade camping je aku xpnah miss... syok wo!!! :)


Aku tau dorg dr mane pun sbb aku bace kat boat 2 la... :)


bestkan? cam nak join je rase...

Ok la... aku da pnat nak story psl jln, pantai2 yg ade kat endau ni n psl org ni plak... pndek kate smpai sok pun x abis... so, korg layan n tgok je la kitorg enjoy... bmandi mnde... Yaaaaahooooo.... :) best wo... psl laut die bsih n ijau lg... msih tpelihare... hrp2 forever la... bkn pe... biasenye, kalo da rmai org dtg n tau... tmpt 2 lame2 mst da koto kn? so, pd korg2 sume... jgela kbesihan pntai... wlau dmane pntai pun korg pegi... :)





amboi2 sakan tol dorg eh... gmbo aku skeping pun xde, xpe la... aku xkcik ati pun... :(

Aku sbok mntk hubby ajokan brenang tp xpas2 gak... pas 2 jelez bile tgok hubby n aizil pndai benang n terapung... kitorg nak gak... so, bgai nak rak la sorg2 dok blajo... kalo stakat tetelan air laut ni da lali tp nak gak blajo smpai bleh, xserik2... muke pun da naik merah pdm... lg la skit ati bile spupu aku, nmenye adik dpt wat trapung dlu... tcabo rasenye... sbb ape, bdn die lg beso dr aku... ;) mane aci cam ni... xkire aku nak gak wat smpai bleh... yg hubby dok bg smangat n kdg2 peli aku gak... xpe, i can do it... :) lastly, bjaye gak aku... algkh bgenye... bile aku bjaye gak apungkn dri... ya!bedabedoooo... bile da reti asik nak buat je la... syoknye bile da past, xgeti brenang aslkn geti trapung da kire ok la 2... jnji ade gak yg geti... xlame pas 2, ayang plak bleh wat... caya la ko yang! tp sian aku tgok along, x past2 lg... die sgan kat hubby aku pun ye gak kot... ala, slumber je la... pas2 bile hubby da pnat ngajo kitorg sume td n die pun naik ke darat... join ngan bdak2 lelaki plak... ha... tau xpe... seb baik ade gak dak2 lelaki... :)


Aizil n adik die Danial main korek2 pasir...


ade gak yg nak join ek? layan je la bapak budak 2...

Fuh! mmg puas gile la mndi kat cni, pasal xde org... kitorg n group maktab 2 je... tp mase aku naik ke drt jap td, ade org bru smpai dlm 3 buah kete... skali aku tkjut daa... ade org pgil nameku... upenye yg smpai td, sdare mare aku gak... spupu mak aku la... anak arwah tok long aku, seb baik aku knal... dorg dtg dr mersing... smpat gak la aku bsmbang jap n pas 2 trun smule coz smbung mndi mnde... Sedo x sedo da kol 12.30pm... kitorg trus pakat naik reramai n kringkan baju jap, nak balik la... mase 2 aku knalkan la dorg kat sdare mare yg smpai td, aku explain la 1-1 ni ank sape2... mak ayah dorg, org 2 knal la... spupu mak ayah dorg gak... bkn ape, sbb spupu2 aku ni xknal sgt org 2... aku ni special sket psl dok ngan atok mase kcik dlu... sbb 2 sume org knal aku... ha3... glamer gak aku ni ek? ;)
Mase nak balik, tetibe plak kete ayang alarm problem... yg aku plak, xsabo2 nak tnjuk pndai... trus buke pntu kete 2 pkai manual... da, xpasal2... bunyi la plak alarm kete 2 mjrit2... tit...tot...tit...tot... aku da gelabah, lame2 alarm 2 benti sndri... ape lg, time 2 la hubby nak tunjuk terror... yela, die sorg je yg bleh hrp kat c2... bis 2 nak mtk tlg sape lg... yg sdare mare aku td pun da blah mase 2...


hubby try solve problem...


kitorg hnye bleh tlg tgok je... :)

Da dkat 15mnt gak kitorg tgu tp still gak xleh... ayang pun da gelisah n trus call ayah die soh dtg tgok kan ketenye... wpun ayang da call mtk bntuan hubby tetp cri jln pnyelesaian... emm... malula kalo xleh nak buat... tol x? so, die cube gak smpai bleh... aku plak dok bako2 die... bkn pe bg smagat... org lelaki msti tau pnye... lainla pompuan... ;)
Dkt nak 1/2jam hubby try, bru la bleh... sume bsork gumbira! tmasuk aku n ckp "i love u" kat hubby tnde pghrgan... he3... :) terror la my hubby... baru macho bleh solve prob dpn awek2... ha3... bile kitorg nak grak je, tnmpk plak sbiji celica (kelise) smpai... upenye kete aku daa... org yg dtg nak rescue bru smpai... emm... xyah la... tme ksih je la... da bleh pon... ha3... lmbt sgt dtg rescue... nilah die story mase blik kmpg ritu... mmg best gile... da lme x bmndi mnde reramai cam ni... syoknye... mase alih blik 2 kitorg pkat plan 1 day nak dtg lg n nak camping plak reramai ngn sedare mare... kena plan tol2 ni bru syok... xsabo rasenye... tah bile la agknye... xpe, mule2 plan dlu... nt bru lksanekan planning 2... :)