07 May, 2008

SeGMeN JeJaK KaSiH Di EnDau...

Jummat (020508), aku mmg awl2 lg da plan nak balik endau... coz nak bg adil, 2 mlm kat jb n 2 mlm lg kat endau... pagi 2 da lps bfast sume, kitorg dok bork2... mase 2 mak ade tnye aku, kol bape nak lik endau? aku ckp, "skit lg grak la..." pas2 abh kate alg2 grak skali la... psl, mak abh mmg plan nak bwk tok n mak su sekuage dtg endau... alg2 da smpai ngri johor ni... bleh la g jmpe besan skali... lgpun, da lame beno dorg xjmpe... Pas 2, sume la bsiap n bkmas pe yg ptut... dlm kol 11am, kitorg grak... tp, aku grak dlu la... lgpun, pak su xtau jln so, kne la tgu abah... abah plak tetibe je mhilgkn dri... upenye die g isi myak dlu...


sume da ready n nak btolak da ni...


2 la bb girl mak su...


yg ni plak, smpat lg nak bgambo2... mcm la xjmpe lg kang... ;)

Aku cam biase la, kalo dr jb nak ke endau o dr endau nak lik jb surenye sgah mah m.ude aku kat kote tinggi... emm... mmg kbtulan pun atok ade pesan soh amik belacan n roti canai segere kat sane... so, dorg x follow aku la, dorang ke endau trus... smpai je kat mah m.ude, syamin n pak ude da bsiap2 nak pergi smayang jumaat... hubby said nak join skali, so... ritu hubby bwk p.ude naik kereta... pasal kbtulan plak moto pak ude xde... rosak kot...


kitorg baru nak grak, sgah mah m.ude dlu...


ni la die, mah m.ude...

Smntare tgu dorg balik smyang, aku ajak m.ude mkn dlu pasal aku da lapo n xtahan tgok lauk ayam masak kari die 2... aku ni mmg kalah ngan masakan m.ude aku ni... lgpun da biase mkn msakan dari air tgn die sjak kcik lg... angau aku d watnye... sdap wo... :) tak lame pas 2, dorg balik n aku tlg la m.ude sdiekn mkn dorg plak... pas mkn, hubby dok rest n tlelap jap kat kosi... pnat la 2... xpun kekenyangan... aku kuo jap g bli roti canai yg atok krim 2 ngan m.ude, so hubby tgal la kat mah ngan p.ude... ala... bkn lame pun, dkat je... xsmpai ati plak nak kjut die... balik dr bli roti, aku trus kjutkan hubby n ajak grak balik la... sbb dorg da smpai endau n nak kejo mase pun ye gak, tkut xsmpat jmpe dorg nt... psl mmg plan, nak jmpe kat endau... lgpun xleh lme sgat... dorg pun nak grak blik JB smule... sok kan pak su ade keje...
So, dlm kol 2.30pm... aku grak from mah m.ude n aku offer nak drive ritu psl tgok hubby cam ltih je... wpun hubby xbg aku tetap nak drive... nak kejo mase maaa... dorg da mnunggu aku kat endau 2... dlm kol 4.00pm Alhamdulillah... aku slmt smpai ke destinati... kmpung tcinte... fuh! aku mmg xtgok meter pun, main tkan myk je... asalkn cpt smpai... 1jam 15mnt dr kote tinggi ke endau...



dorg mkn bubo kacang ptg 2...

Smpat pun... dpt gak la mluangkn mase jap smbung mlayan krenah muhd n hakim... nmpknye muhd da smakin spoting... ajak bgambo pun da snang... gambo hakim plak yg aku xdpt nak amik coz die xgeti dok diam... die kan dak noti... ;) Mulenye aku n akak je yg mlepak kat bwah pkok 2... pas 2, hakim mjerit2 pgil akk mtak amik die... n xlame pas 2 muhd dtg tp malu2... main keliling kete... pas 2 abah plak dtg mlepak... mkin btambah la korum kitorg... pas 2 dtg lg mak n m.ipah plak... meriah la wei... makin ramai... lgpun xlame lg dorg nak grak blik da... org pun da azan, pas asar dorg trus grak lik ke JB tp pak su yg grak dulu... nanti abah kejo la... like pak su said "depa boleh kejaq punya" pak su kate abh bwk laju, sure bleh kejo...


baru tahu sape die, Muhammad Imaddudin... macho kan?


Bibik (Siti Nor Hasanah), sdap 2 nme die... tgah lepak kat luo ngan baby...

Bile nmpak dorg da ramai kat dpan, aku pun msuk mah... cam biase la, capai HP sbok nak mik gambo... wat knangan...


atok kiss baby n msti uloq punya... rezki anak...


kedua2 atok ku... ewah2... sape lg cun?


kesian yg kat blakang 2... pnat je syum... xnmpk yg kat dpn da spoil kan gambo ni... ha3 :)

Ni la die sgale gambo2 kngan yg smpt aku amik wat tatapan sume... semoge silaturahim yg da tbine ni kekal hge akhir hayat... ;)