02 July, 2008

PeRCuTiaN @ BaYu BeACh ReSoRt, PoRt DiCKSoN.... PaRt :1

bersambung dari tajuk "Nurul Ariesdeniella and her's family"





Inilah die Bayu Beach Resort Hotel...

Sabtu (280608), pagi 2... algkah bahagienye rase bile tgok view laut... nak tgok gak ke? nanti dlu, balik kang kite tgok eh... da lapo ni... kite g breakfast dlu la... breakfast dekat resort 2 gak... lgpun mmg da dlm package... tmpt pnginapan kitorg ujung skali... jd mls nak mnapak, naik la kete nak mnuju ke sane... kat lobby resort 2 je... coz restaurantnye dkt c2 la...

GOOD MORNING EVERYBODY!... tgok la hepi gile muke sorg2... smpt lg bgambo mase nak kuo g breakfast...


Muhd Arief Daniel...


Daniel n me...


Ayang (sulung) ngan adiknye daniel...


mcik aku ngan ank no.2nye... adik

Akhirnye, smpai gak... jom la kite mkn dlu, kang smbung bgambo smule eh...


restaurant at bayu beach...


jom bfast... nila menu aku pg 2... yg len aku xsmpt amik da licin... lapo la 2...

Alhamdulillah... da knyg sumenye... jom blah! ke ade yg rajin nak tlg bsuh pgan... :) pas mkn, dorg nak g jln2... so aku la yg kene decide... aku bwak dorg g teluk kemang... aku jadi tourist guard... biase la... ;)

Pas mkn bgambo lg... mase nak mnuju ke kete...



Pcik Mcik aku n Daniella...


adik (cousin) n me...


Let's go to Teluk Kemang...

Da smpai teluk kemang...


tourist guard yg x bebayo... :(


Welcome to Teluk Kemang, PD...






view at teluk kemang...










shopping sakan...

Dorg kate, kat cni murh... kbtuln je kot... or mgkin pcik kdai ni je yg jual murh... dorg bli baju kslmtn, boat kcik n altn skuba... 2 je... boat n baju 4 daniel n altn skuba plak 4 aizil... boat 2 dpt RM20, baju n altn skuba RM10 per each... murhkan... dorg la ckp... coz kat air hitam, kluang mhl... aku xpnah bli pun... so, aku xtau la mhl o murah... pas bli... kitorg pun blah la... kate 'mbli blah'... :) balik umah dulu, ptg kang baru mndi laut... so, trusla balik mnuju ke resort... apelg... smbg mnikmati keindahan pantai... tengok la ni...










gmbo2 ni di ambik dr balcony tmpt penginapan kitorg...

Pas da puas hirup angin laut... masing2 mrebahkan diri... da ade bilik air cond... cepat la lene... lgpun, bukan salu dpt tido dlm bilik air cond...

Fuhhh... puasnye tido... ptg 2 pas bgun tido sumenye lapo... msing2 pegi pantry wat magee... pas 2 aku wat nescafee bleh cicah roti... kire mnum ptg + lunch la...

Haaa... mase yg dtgu2 tlh pun tibe... da ptg kan... apelg, trun bwah la g mndi... yeha! adik sbuk ajak mndi kat teluk kemang but pcik aku ajak mndi kat bwh 2 je... lgpun snang, xyah sush2 nak bwk baju utk salin n kete pun xkoto... yg pnting mcik aku pun bleh dok kat umah je... lgpun, bb daniella kan tgah tido... snang ckit... nmpk laut dr umah... mcik aku pun bleh rilex... fuhhh... puas gile, mmg sakan tol kitorg mndi... brendam, smpai kol 6.30pm... lgsg x tingat nak mik gmbo... jom naik umah... da nak mgrib ni... emm... cam biase xlpaskan pluang mik gambo mase mhari nak tbnam... see ya!











indahnye, ciptaan-Nya...

Malamnye pulak... pcik ajak mkn luo but sblom 2... cam biasela, x abis2 ngan bgambo... nak wat kngan... bukan salu dpt time cam ni... :)

Bgambo b4 kuo mah... mase tgah tgu dorg bsiap2... lmbt tol la dorg 2... daniella da siap lame da... tgok ni...











xjadi la pkai scarf...




kite pakai topi eh... da mlm kan...


Ayang n Daniella


Daniella n me... so cute... yg mane 1 cute? ;)


1 more posing, kat tangga pulak... lawokan? tangga 2 la... :)

Ok, makan time... ade cite xbesh ni... aduyaiiiii... aku xtau la nape, rmai sgt org yg nak mkn kat PD ni... nak kate ade public holiday, xpulak... kitorg smpai 3 buah kedai pegi... last2, kdai ke 3 baru dpt mkn... jom saksikan...


Jalan2 cari makan...

1st kedai yg kitorg benti... yg ni lgsung, xsmpat nak duduk kitorg da blah coz pnuh maaa...





2nd kedai yg kitorg pegi... yg ni plak, kitorg dpt tmpt duduk n siap amik oder 2... tp lastly bile tgok gamai lg org yg da lame dok xdpt mknan lg, so kitorg cancle order n blah... lgpun time 2 bb daniella pun da merengek2... sian pulak...



Daniella da merengek... sian die...


kitorg da oder pun... lastly cabut... :)

Yang ni plak, last draw... ni kdai ke-3 yg kitorg pegi... dkat ngan resort kitorg je... kitorg da xde mood nk bgambo... cume daniel je yg sagup... yg ni baru kitorg dpt mkn... mase 2 da kol 10 lebih... :(



Pas balik dari makan... kitorg mlepak kat lobby resort 2 jap... dorg nak bgambo2 n smbil2 dok bsmbang... lgpun ade pak guard kat c2, kitorg pun bsmbang la ngan pak guard 2 skali... aku tnmpak karaoke pub... n aku g tanye kat receptionist kat c2, bape hrgenye... n die kate 1 kepale RM12, nyanyi la smpai kol 1.00am... tp xbesh la... coz xde bnyak bilik... sogan den... bcampo2 ngan org yg xkonal... :)

Pas 2 balik umah, cam biase la... landing time... sok smbung story lg eh... kite tido dlu... ZZZzzzzz...





to be continue...