29 November, 2007

HuBBy MaSak...

Jemput makan... belum makan da tunjuk bagus...


Semalam my hubby offer nak masak... sukenye ati aku... yehaa!!! agaknye nak tunjuk skill die kat tetamu kecik aku yang 3 orang tu kottt... die kate nak masak ayam goreng berlada... mase die dok sediakan bahan2 aku lepak la... borak2 ngan dak 3 orang ni... mase ni la aku nak menjalar atas kosi lelame... hubby aku ni memang spoil la... tengah die dok mgoreng ayam tetibe je gas abis... eeemmm... macam2 hal la... setaun aku guna gas tu tak penah abis pun... die stat masak je trus abis... yelah.. da setaun tak pernah ganti2 memang patut pun kontang gas tu... tapi yang wat aku nak tgelak time die na masak time 2 la gas tu kong.. lawak tol... mulenye aku nak tglak gak tapi bile aku tengok muke die , kesian la plak... tak jadi aku nak glak kan die.... kesian2.... tu lah masak tak baca Bismillah agaknye... :) nampak bengang gak muke hubby aku tu... yela, tengah bkoba2 nak memasak, gas plak leh abis... aduhai... pelagi die terus le ke kedai bawak tong gas tu... kejap gile die g bli gas agaknye smangat nak memasak tengah berkoba2... die pun sambung le memasak cam biase... aku juz tolong alaskan meje makan and sediakan minuman... 2 je... saje nak bmanje, wat2 malas... dah siap memasak nampak.... sekali aku jengok atas meje, tkejut beruk aku...aik!!! aku ingat kan 2-3 jnis lauk... upenye 1 je... kalau bau and asap 1 umah... ingatkan ade 10 lauk tadi... tak pela itu pun da bsyuko kan? makan je la... die pun sbuk cedok nasi and da past2 kat sume2, tibalah mase untuk makan... bile dak2 dah duduk makan die kate "sori eh... tak ade kuah, makan ngan kicap je la" dak2 2 mane geti nak komen... makan je la... ade kuah ke tak de ke janji makan... jom tengok dorang makan...
pedas gilos... tapi aku tengok dak2 sume siap btambah lagi... sebenonye dorang 2 lapo... bukan sebab lauk 2 sedap kot? huahuahuah.... sebab tu aku tak btambah.... tak adelah... kecik ati my hubby, nanti die da tak nak masak lagi kang... aku gak yang susah... actually memang sedap pun... betollll.... macam ni lain kali bleh la masak kan lagi ye... :)
anyway thanks dear tolong masakan.... :)

tambah2 lagi jangan malu2...

bahan2: ayam goreng, fish cake, kacang panjang dan cili padi... campo sekali... senang 1 menu je...