21 January, 2008

FaReWeLL and EnD oF YeaR PaRTy...

Farewell Party 4 Sasayama-San...

Pada 9 January 2006 ade sorang diplomat kat tempat keje aku da slesai btugas kat mesia... name die Mr. Takuya Sasayama, owang jepun salu panggil Sasayama-S
an.... pak cik ni ketua ekonomi section, wpun bukan my section but aku da kenal pak cik ni sejak die mule2 stat keje lagi... kalo tak silap, taun 2005... kbetulan mase 2, opis aku ade wat end of year party ade bowling tournament kat sungai wang plaza... kbetulan la plak pakcik ni join my team... ni la gambo yang masih dalam simpanan aku... tak sangke da jadi kenangan... yang tonjang tu, Minister Yokoi... die pun da blah... da lik jepun... Minister adela org ke-2 tbeso dlm opis aku, of course la yang p1 Ambassador... kalo korang pasan... mamat yang kai kmeje kuning (tpi skali) tu la my hubby... mase ni kitorang tak de pape lg... juz friend... :)

Mr. Sasayama yang tunjuk 'good'... sebelah aku tu...

lgpun... aku rapat ngan ade sorang sis kat ekonomi section ni... aku salu lepak kat section ni... name sis tu... kak hani, kak hani ni assistant pak cik ni la... skang kak hani da dok kat jepun, sambung blaja... kak hani tu friend my c-foo, kak umi la... skang 2-2 da cabut g jepun 4 further study... pas2 tmpt kak hani, sue ganti... sue plak tak sampai staun da bla... katenye die sakit... but skang tmpt sue 2 da de dak lain lak yang ganti... namenye khai... nasib baik... sian pak cik tu assistant die sik lari je... don't worry coz skang ekonomi section da de new boss... lady boss lagi... cun plak tu... gambo die aku tak de coz blom kenal rapat lg... :)


menu party ritu... sdap tu... aku dapat makan gak laaa... :)

Mr. Sasayama n his local staffs @ economic section n khai (new assist)

sebelum bertolak ke KLIA @ ambassador residence lepas new year party
his wife n khai

Sayonara... Sayonara... Sayonara... :(

New year party @ Ambassador Residence

Ambassador Residence

Malam tu, (090108) aku duty kat umah duta, kol 4.30pm party lom stat lg but kitorang da gerak ke mah duta dlm kol 4.20pm... sampai je kitorang disruh mkn dlu... ye la nak keje knelah isi prut dlu kan.... besh gak menunye but aku ni payah sket nak telan makanan jepun, yelah aku ni bukan lahir zaman jepun... tekak aku tak bleh trime la... jadi aku bantai je ayam goreng crispy tu byk2 ngan coke... tengah syok mjamu slere, tetibe je ujan turun... lebat n rbut plak tu, kitorang da hepi coz pk sure tak ramai guest rini yang datang kang... tak lame 2 kitorang da kne pgil btugas... keje oi keje!!!


yang macam orang 'digi' tu pak gad pakai baju ujan n guest da stat datang...


guests da pun sampai depan ambassador residence...

kene chek invitation card dlu baru leh masuk...

upenye ape yang kitorang pk salah... dorang taget dlm 250 orang je yang dtg... but over coming la plak.... 269 orang... gamai plak yang dtg time ujan ni... ingat tak gamai, yela... time ujan kan prut lapo... plak tu ade makan free mestila datang... :)

guest pun da nak lik, masing2 tengah tunggu driver dorang datang pick up

my duty team... aku spesel sket ade meje sendri... dorang kne share meje... hahahahaha... :)