04 January, 2008

BaLiK KaMPoNg... Ooo...Ooo... BaLiK KaMPoNg...


tgh tgu bas kat pudu ni...

Sabtu lepas (291207) aku lik mah atok aku kat Endau, Mersing.... Kalo tak nak lik mase raye aji ritu tapi sebab banjir kat area Muazam dan Rompin aku tak dapat le balik sane... so, pas banjir da surut aku memang plan nak lik... akhirnye dapat gak aku lik... rindu tak tkire kat k
e2-2 atok aku... aku balik ngan bas... da lame tak nek bas... time bas pun da tak macam dolu... mase aku blom ade kelise salu la lik ngan bas tapi time die thari dalam kol 12pm and malam dalam kol 9pm but skang da lain... seb bek aku trun KL sbuh2 hari, my hubby yang hanto kan... jumaat malam tu aku n my hubby da g tanye kat Terminal 1, Seremban but no more bas to Mersing... dolu ade... bas dari Seremban to Mersing, bas tu asal nye dari KL singgah pick up passenger kat Seremban... but no more... :( so pg sabtu 2 my hubby anto saye ke Pudu... seb baik ade ticket... kirenye kitorang gamble la ni... sekali tanye bas kol 9am, mase tu baru kol 7.15am, so my hubby ajak le g breakfast dlu... isnin (311207) nanti baru la my hubby sampai... die de keje sket... mase dalam bas 2 tjumpe la member2 skolah... ade 2 mamat ni, sorang junior aku n sorang lagi x-classmate aku... kalo da lik kampong, sure nye tjumpe... sembang punye sembang da kawen da upenye friend2 aku ni... Alhadulillah...
Mase dalam pjalanan 2 sempat gak aku mik gambo area yang naik air 2... ade gak sket2 tinggal saki baki air yang tak surut abis lagi.... see ya!



nampak tak kat celah2 pokok tu air yang belum srut lagi...

Yang ni plak, area ladang sawit yang naik air mase banjir tu... tengok la pokok sawit ni pun da 'kiok'