18 December, 2007

PiCNiC @ PoRt DiCkSoN,,,

Pergh!... sakan tol aku last week... busy ngan cam2 aktiviti... ekceli, ahad tu kitorang ingat nak rest kat mah je... sebab semalamnye kan da enjoy sakan... sekali je, tengah hari tu mase aku tengah sbok memasak, kawan my hubby (reza) datang umah... alah... umah die depan umah kitorang je... tak tahu la ape yang die dok sembang ngan my hubby n my hubby tanye aku, "nak g PD tak?" aku set je... :) yela... da nak masuk 2 bulan aku pindah dok Seremban, PD pun aku tak penah g lagi... mase dok KL bleh lak g banyak kali... but i said pas zohor la... ok la cam tu, settled la... tapi, kitorang makan dlu la sebab aku dah siap masak... hari tu aku masak awal sebab tak breakfast... so, lunch awal la... kol 12pm da lunch... pas zohor kitorang terus bersiap, my hubby sruh aku bawak baju spare untuk die coz die kate nak mandi, aku plak tak nak... malasla... bis tu die sbok dok sruh aku bawak baju mandi, aku stanby je la... mane la tau kan da sampai nanti geram lak tengok dorang bermandi-mande... tak leh jadi, tol gak kan? Dalam kol 2 lbih kitorang bertolak...

Sign board da sampai Port Dickson

Da sampai pun, lucky la kitorang ritu, dapat port bawak pokok, orang memang ramai gile tapi rezki... dapat gak port baik... Chika (wife Reza) bawak bekal nasi lemak, lauk sambal sotong dengan ikan bilis timun tu macam biase la kan... dorang tak makan lagi, kitorang memang da lunch kat mah tadi... kenyang lagi la but my hubby ni jenis pemakan, die pun jamah la gak nasi lemak tu... aku pun jamah sambal sotong die... sedap, pandai Chika masak... Aku plak bawak snacks je, beli mase my hubby benti isi minyak kat petronas tadi...

beshnye dorang menjamu selere... aku tak port da kenyang...

Pas da selamat menjamu selere... my hubby the 1st person yang terjun ke laut dulu, die kate "kalo da sampai PD tak mandi rugi..." pastu member die (Reza) follow la... tinggal le aku ngan Chika n anak die (Kimi).. Chika tanye aku tak mandi ke? "aku jawab malas la... kalau nak mandi g la, bio aku yang kemas sume ni..." pas die selesai makan n suap anak die makan, die pun trun mandi gak bawak Kimi sekali ... aku dok la sorang2 sambil bace paper... aku bukan tak nak mandi, panas lagi mase tu... tunggu la petang2 skit... tak tahan aku, tengah panas mandi laut... aku ni da la tak berape cerah, kang terus hangus... :)

my hubby n reza tengah mandi... beshnye...

tengah aku syok bace paper sambil makan aiskrim, Chika naik bawak Kimi, Kimi nangis... upenye die takut air... kesian... padahal tadi die bawak Kimi dok tepi pantai je, aku cakap kat Chika, nak mandi g la... bio aku jaga Kimi, seb baik Kimi tak takut orang... ngan sume orang die nak... so aku jadi baby sitter la mase tu, tak apelah budak tu pun bukan banyak kerenah pun, senang jage die... aku bagi die makan buah lai... bagus die dok diam je...


ni la Kimi, gud boy...

Tak lame tu, my hubby lak naik... sbok dok ngajak aku g mandi, aku da cakap dari mah tadi memang aku malas... lagi pun cuace macam nak ujan lak mase tu, hmmm... pe lagi, moncong la... die da boring pjuk aku mandi, aku tak nak gak n die pun g la sambung mandi... pastu, Reza ngan Chika plak naik... saje nak melawat anak die, ok ke tak? or sebenonye sian kat aku kot jadi bibik jap... yang dak 2 orang ni pun dok ngajak aku mandi gak, da ramai sangat ajak aku mandi... cair gak jiwe ni... bis tu, sape nak jaga beg2 ni kan... bahye main tinggal cam tu je... ade wallet n hp
dorang... pastu kitorang decide nak simpan barang2 tu dlu dalam kete... senang lagipun da kemas awal2 kan... kitorang b3 dok la bkemas... my hubby dalam laut lagi... merajuk la tu, aku tak nak mandi... :( pas sume settled, Reza n Chika trun dlu, aku g salin baju jap... nak mandi... kunci kete aku simpan dalam poket suo aku, seb baik ade zip... memang sempoi... keychain nye aku tanggalkan, tinggal kunci sbatang je... senang sket kan? mase aku trun ke pantai, aku da nampak my hubby tsengih2 dari jauh... aku jahat! wat2 tak nampak... so, aku join la Reza n Chika, ha! tau pun die datang mcari wife die ni... sambil cakap "cam ni baru best, sporting..." lepas tu aku lak yang sakan, tadi jual mahal... huahuahuah... best la plak... aku dok bajo brenang ngn my hubby, hampeh aku ni... tak geti2 gak... susah la... memang hepi n memang best sangat! aku da tak tahan sjuk, naik kecut jari-jemari aku... aku pun ajak my hubby balik... lepas da mandi n salin baju, dalam pukul 6 kitorang gerak... fuhhh... memang puas... lain kali nak g lagi, pas ni... nak pau my hubby naik banana boat or jet ski... ;)


Pilot ngan co-pilot da siap sedie nak blepas...